lauantai 18. syyskuuta 2010

Тетрис!

Okei, myönnän: mä oon intohimoinen tietokone- ja muidenkin pelien pelaaja. Selasin joskus aiemmin käsityöblogeja ja Minä itte -blogista löytyikin Tetris-magneettien ohje! (tosiaan muuten, toi otsikko on Tetris... venäjäksi! Sieltähän se alun perin on kotoisin :D) Tänään sain vihdoin aikaiseksi ruveta tekemään niitä, ja kivan näköisiä niistä tuli, vaikken ookkaa pitkään aikaan tehny mitää hamahelmillä. Ai niin, ja tein samalla enter-näppäimestä jääkaappimagneetin, hajotin kerran vanhan näppiksen ja oon siitä askarrellu kaikenlaista.

Muuten oon innostunut iha tietokonepeleistä, tällä hetkellä pelaan Reservoir Dogs -peliä (Eidos) ja The Elder Scrolls III: Morrowindia. Nörtti vaikka voissa paistaisi, eh?

En edes muista mitä olin etsimässä vintissä, mut tein yllättäviä löytöjä. Ensinnäkin jonkun peliohjaimen PC:lle vuodelta 1992 ja toiseksi, Windows NT-asennuslevykkeen! Nyt mulla on kotona kuus eri käyttöjärjestelmää Windowsilta... (En oo iha varma missä järjestyksessä pitäis mennä, mut Windows 95, 98, NT, XP, Vista ja 7.)

Voisitte kertoo mulle lempipelejänne? Saa olla toki muutakin ku tietokonepelejä, olkoon vaikka kortti-, lauta- tai seurapelejä. Tai miten vaan.

Ja viimeiseksi linkitän teille loistavan biisin: The Reign of Kindo - Out of Sight, Out of Mind 

Sommittelusta vastasi pikkusiskoni, joka sai mut
aikoinaan addiktoitumaan kännykkä-Tetrikseen!


Huomaako joku muuki yhtäläisyyden tämän kanssa?
Ps. vink vink, huomaatteko, mulla on jopa
näppäinkorvikset, kiitos Johanna!

3 kommenttia:

  1. Whaaaa vähän ihania noi tetrominot! :D Mun on ehkä pakko pölliä toi idea ja tehdä itelleni tollaset myös.

    VastaaPoista
  2. Nuorempana tuli pelattua sekä perinteisiä roolipelejä, korttipelejä että miniatyyristrategiapelejä. Roolipeleistä suosikeikseni nousivat fantasiagenrestä Harn ja Rune Quest, scifistä Cyberpunk, Shadowrun ja Conspiracy X. Ja fantasiaa, scifiä sekä kauhua sekoittava White Wolfin World of Darkness -roolipelisarja oli myös oikein loistava.

    Korttipelejä tuli kokeiltua vaikka kuinka monta erilaista, mutta Magic the Gathering ja Star Wars CCG nousivat ykkösasemaan. Miniatyyripelien puolella pelasin säännöllisesti lähinnä Games Workshopin Necromundaa.

    Tietokonepelien puolella en ole oikein innostunut mistään sitten ADOMin (http://en.wikipedia.org/wiki/Adom), ja senkin kehitys loppui jo 2002. Toki Counter Strikeä ja muita FPS-räiskintäpelejä tuli tahkottua jonkin verran, mutta eivät ne koskaan oikein kunnolla iskeneet. Konsolipuolella Metal Gear Solid on hyvä esimerkki onnistuneesta pelistä. Tosin sitäkin tuli jyystettyä PS1:llä, vaikka pelisarja oli ilmestynyt jo Nintendo 8-bittisen aikana.

    Peliura alkoi tietty jo Commodore 64:llä, mutta eipä silloin lapsena oikein ollut arvostelukykyä, mikä oli hyvä ja mikä huono, kun kaikki oli niin hyvää, että sitä sitten vaan pelattiin tosi paljon ja kaikkea.

    Commodorea seurasi muuten Sega Megadrive, jolla tuli pelattua kyllä enemmän kuin mitä kasvavan lapsen on terveellistä :)

    - V.M.

    VastaaPoista
  3. siiin 98 jälkeee jossai pitäs ol windows 2000 :)))

    VastaaPoista